zaterdag, juli 30, 2005

Ik ben een ballon

JOURE
II

Ik ben het woord…
Ik ben belangrijk…
Het gaat om mij;

Mijn letters…
Mijn woorden…
Mijn regels…
Mijn rijm…
Mijn onrijm…
Mijn vorm…

Alles in mij is belangrijk!
Alles aan mij is belangrijk!

Ik ben wat er staat en niet staat
Ik ben de opgeroepen fantasie
Ik heb het tegen jou
Ik scheld je uit,
heb lief,
verdedig.

Ik ben irrationeel…
Ik zorg voor oorlog…
Ik beschrijf
het allerdiepste leed,
het onuitgesproken verlangen.

Ik duidt…
Ik vermijd…
Ik sta vol van lust…
Ik ben hol als een ballon…
Ik wordt gelezen…
Ik wordt genegeerd…
Ik lig jaren te wachten…
Ik verander nooit…
Ik ben steeds weer anders…
Ik veins intelligentie…
Ik doe alsof ik dom ben…
Ik ben muzikaal…
Ik ben a-ritmisch…
Ik ben een getal…
Ik ben woorden…

Onuitgesproken.

Ik ben een woord…
Ik ben die andere woorden…
Ik ben niets…
Ik ben alles…
Ik heb harten gebroken…
Ik heb verlangen opgewekt…
Ik slaap nooit…
Ik ben het leven…
Ik ben de dood…
Ik ben open…
Ik ben dichterbij…
Ik ben sneller
dan ik denk.

©2005

Geen opmerkingen: