dinsdag, september 20, 2005

De Bom


BOLSWARD - Alweer een reünie. Ditmaal van oud mede leerlingen van Jouke. Zaterdagavond spelen we tijdens het diner in Het Praethuys. Dit is alleen voor genodigden.

Zondagmiddag spelen we weer in Het Praethuys met diverse gast dichters en muzikanten. Vanaf 14.00 is iedereen welkom en de toegang is gratis!

Vandaag de setlist voor de reünie samengesteld. Jouke heeft een gedicht geschreven wat is afgeleidt van 'De Bom' van Doe Maar. Het is de bedoeling dat hij dit voordraagt samen met enkele reünie genoten.

De Reünie

Ahaha …

We zitten op een HAVO, tot het ons opvalt
De Posthoorn is de toekomst, waar je je fiets stalt
We snipperen de hele dag, wat heus niet meevalt
Samen lekker aan de drank, totdat je omvalt

En als je omvalt!

Dan mis je dus een volgend uur, je ouders bellen overstuur
De rector staat in vlam en vuur - ahoei
In hetzelfde bankje, maar het liefst naast jou

Oude HAVO tijd, op niets nog voorbereid
Ik heb van jou geen spijt
Ik heb je ooit gekend, wil weten waar je bent
Wil weten waar je bent

Er staat een splinternieuw gebouw en ik kom je hier weer tegen
Want we hadden iets gemeen, ook al klinkt het overdreven
Ondanks het bezit van een salaris, en ontelbare relaties
Blijkt dat een band met het verleden, ook nog heel wat waard is

En als je omvalt!

Dan mis je dus een volgend uur, je ouders bellen overstuur
De rector staat in vlam en vuur - ahoei
In hetzelfde bankje, maar het liefst naast jou

Oude HAVO tijd, op niets nog voorbereid
Ik heb van jou geen spijt
Ik heb je ooit gekend, wil weten waar je bent
Wil weten waar je bent

©Jouke Hylkema

Geen opmerkingen: